دنیای نینا

هر چیزی که رازی در پشت سر خود داشته باشد،

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۵۸ ق.ظ

هر چیزی که رازی در پشت سر خود داشته باشد، هم ترسناک است و هم هیجان انگیز! این حس را هر کسی تجربه کرده است و این یکی از احساسات مشترک بین انسان هاست. همه ی ما در زندگی خود به دنبال کشف رازهای زیادی هستیم. برخی از آن ها مهم، برخی واقعا بی اهمیت و برخی هم جالب هستند. راز مجسمه های بوداپست از آن دسته رازهایی است که دانستن آن ها می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. ما امروز در این مطلب می خواهیم تا از راز مجسمه های بوداپست پایتخت مجارستان پرده برداریم پس با ما در الی گشت همراه باشید.

مجسمه
مطالب مرتبط:
معرفی بهترین دانشگاه های بوداپست
معرفی بهترین رستوران های بوداپست
تاریخچه متروی بوداپست؛ قدیمی ترین شبکه متروی اروپا

شهر بوداپست یکی از شهرهای اروپایی است که پر است از مجسمه های مختلف! در خیابان های این شهر راه می روید و اگر حواستان جای دیگری باشد ممکن است که به یکی از این مجسمه های بوداپستی که در سر راهتان قرار گرفته است، برخورد نمایید. اما اگر حواستان را جمع کنید، می بینید که در بیشتر نقاط شهر از این مجسمه های رازآلود بسیار در سر راه شما قرار گرفته است! خیلی از کسانی که به این شهر سفر کرده اند و با این مجسمه ها مواجه شده اند برایشان سوال بوده است که راز مجسمه های بوداپست چیست؟

البته این نکته را درباره ی مجسمه های این شهر باید بگوییم که؛ برخی از این مجسمه ها همچون مجسمه‌ ی چهره‌ های تاریخی در نقاط معروف شهر آن چه را که در درون خود دارند به‌ وضوح به نمایش می‌ گذارند، بعضی از مجسمه ‌های دیگر داستان ‌های رازآلود و عجیبی در پشت خود دارند. این مجسمه ها، یکی و دوتا هم نیستند بلکه لیست بلند و بالایی دارند. برخی معروف و برخی از آن ها معروف تر هستند. در ادامه با برخی از معروف ترین آن ها و راز مجسمه های بوداپست آشنا خواهیم شد.

خرید آنلاین پرواز بوداپست

خرید آنلاین تور بوداپست

رزرو آنلاین هتل در بوداپست

راز مجسمه های بوداپست ، مجسمه ی امره ناگی | Imre Nagy

مجسمه ی پلیس چاق | Chubby Police

یکی از مجسمه های با مزه ای که اتفاقا قیافه ای مهربان هم دارد، مجسمه ی پلیس چاق است که در لیست راز مجسمه های بوداپست قرار می گیرد. می دانید نکته ی جالب درباره ی این پلیس بامزه ی مجارستانی چیست؟ گفته می‌ شود که دست کشیدن به شکم این مرد چاق برای شما خوش ‌شانسی به همراه ‌آورد! البته جای گیری این مجسمه در این خوش اقبالی گویا بی تاثیر نبوده است زیرا او در نزدیکی کلیسای سنت استفان بوداپست ایستاده است و به همین خاطر، تعداد بسیار زیادی از گردشگران خواهان دست زدن به شکم این مجسمه و معجزاتش در زمینه ی خو ش شانسی هستند. مجسمه‌ ی پلیس چاق در خیابان زرینی (Zrinyi) قرار گرفته است. جالب است درباره ی راز پشت خلق این مجسمه این نکته را بدانید که سازنده ی این مجسمه از پدربزرگ خود که یک پلیس بوده است و برای رژه ‌ها و جشن ‌ها لباس رسمی به تن می ‌کرده است، الهام گرفته است. مجسمه ی پلیس چاق به خاطر ایستادن در این خیابان، کلاه و لباس رسمی خود به رسم پلیس های مجارستانی یک کلاه آهنی زرین به سر خود دارد.

راز مجسمه های بوداپست | The secret of Budapest statues

مجسمه ی کولومبو | Columbo

کولومبو که یکی از موارد مورد بررسی ما در لیست راز مجسمه های بوداپست قرار گرفته است در واقع یک کارآگاه در یک سریال تلویزیونی است. البته از بزرگ ترین و به یاد ماندنی ترین نقش های تلویزیونی مجارستان! این مجسمه و سگ محبوبش یکی از زیباترین مجسمه های موجود در مجارستان هستند.

  • الهه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی