دنیای نینا

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص فوروزماید ۴۰

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۰۲ ق.ظ

قرص فوروزماید

قرص فوروزماید (Furosemide) از داروهای ادرارآور است که به منظور درمان کم ادراری ناشی از نارسایی کلیوی و همچنین درمان پرفشاری خون، کاهش وزن، ادم ریه حاد، آسیت و... تجویز می‌شود. کاهش فشارخون، تهوع، اختلالات گوارشی، تشنگی، اسهال، یبوست، سردرد و احساس ضعف برخی از عوارض مصرف قرص فوروزماید است.

ادرار آور

قرص فوروزماید 40 میلی

داشتن فشار خون بالا از بیماری‌های خاموشی است که ممکن است در اثر عدم درمان به موقع مشکلات بسیار جدی‌تری برای فرد ایجاد کند. بسیاری از سکته‌هایی که بروز می‌کنند تنها یک علت داشته و آن هم فشار خون بالا است. چیزی که به راحتی با دارو قابل کنترل است. برخی از داروهایی که در این زمینه تجویز می‌شوند خاصیت ادرارآوری داشته و از این طریق با دفع نمک از کلیه‌ها باعث کاهش فشار خون می‌شوند. قرص فوروزماید یکی از این داروهاست که قصد داریم در ادامه بیشتر با آن آشنا شویم.

 

 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

  • الهه موسوی

انار پلو قزوینی

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۰۱ ب.ظ

طرز تهیه انار پلو قزوینی

Image result for ‫انار پلو‬‎

انار پلو شیرازی یکی از غذاهای خوشمزه و فصلی شهر شیرازی است که با نام انار پلوی شیرازی معروف است. این غذای خوشمزه را می توانید در فصل پاییز و زمستان که انار به وفور یافت می شود طبخ کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر انار پلو شیرازی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه انار پلو شیرازی در ادامه با ما همراه باشید.

انار پلو

مواد لازم انار پلو شیرازی
دانه انار ۲ پیمانه
برنج ۴ پیمانه
سینه مرغ ۳ عدد
گشنیز خرد شده ۱٫۵ پیمانه
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
خلال پسته نصف پیمانه
نمک و ادویه به اندازه کافی

Related image

انار پلو قزوینی

ابتدا سینه های مرغ را به همراه ۳ لیوان آب ، ۱ عدد پیاز ، مقداری زردچوبه و نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند پس از اینکه سینه های مرغ کاملا پخت، اجازه می دهیم کمی سرد شوند سپس آنها را ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.برنج را باید از ۳۰ دقیقه قبل از پخت بخیسانیم. پس از گذشت این مدت برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و نرم شود. هر وقت دانه برنج نرم شد و مغز آن سفت بود آنرا آبکشی می کنیم.برای تهیه مایه انار پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود سپس سینه های مرغ ریش ریش شده ، گشنیز خرد شده ، خلال پسته ، دانه های انار و مقداری نمک اضافه می کنیم.

انار پلو مخصوص شب یلدا

Image result for ‫انار پلو‬‎

انار پلو با گوشت

حدود ۵ دقیقه مواد را با هم تفت می دهیم تا به خوبی مخلوط شوند ، سپس از روی حرارت بر می داریم. قابلمه ای را که برای تهیه انار پلو در نظر گرفته ایم روی حرارت قرار می دهیم و ته قابلمه مقداری روغن می ریزیم.ته دیگ مورد نظرمان را ته قابلمه می چینیم و مقداری برنج آبکش شده روی ته دیگ می ریزیم. در ادامه مقداری از مایه انار را روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب یک لایه برنج یک لایه مایه انار تمام مواد و برنج را داخل قابلمه می ریزیم.حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند. پس از اینکه برنج بخار کرد زعفران دم کرده و چند قاشق روغن را در نصف لیوان آب حل می کنیم و روی برنج می ریزیم. پس از اینکار حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و در قابلمه را می گذاریم.حدود ۱ ساعت اجازه می دهیم تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد ، سپس انار پلو را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با مقداری دانه انار و خلال پسته تزیین می کنیم. انار پلو را می توانید با مرغ قالبی سرخ شده هم تهیه کنید.
 

  • الهه موسوی

فلافل خانگی

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۲۶ ب.ظ

طرز تهیه فلافل اهوازی و لبنانی

فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار شهرهای جنوبی کشور مانند آبادان ، اهواز و … است. این غذا در برخی کشورهای عربی هم طرفداران زیادی دارد و جزو غذاهای فوری و بسیار ارزان محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ نفر فلافل تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه فلافل در ادامه با ما همراه باشید.

فلافل اهوازی

Image result for ‫فلافل‬‎


 

مواد لازم فلافل
نخود ۳۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
زیره ۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم

فلافل خانگی

Image result for ‫فلافل‬‎

فلافل مامان جون

ابتدا نخود را در آب می خیسانیم تا نفخ آن برطرف و نرم شود. حدود ۶ ساعت زمان نیاز است تا نخودها به خوبی نرم شوند. البته اگر زمان دارید نخود را از شب قبل بخیسانید. حالا اگر مخلوط کن دارید می توانید به راحتی تمام مواد را میکس کنید.توجه داشته باشید که هنگام میکس کردن مواد خیلی له نشوند. ولی اگر مخلوط کن در دسترس ندارید نخود را بعد از خیس خوردن دو بار چرخ کنید. سپس سیر و پیاز را رنده کنید و به نخود اضافه کنید. جعفری را نیز ساطوری خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.در مرحله بعد آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه می کنیم و تخم مرغ را نیز به مواد فلافل اضافه می کنیم. حالا باید مواد را خوب ورز دهیم تا کاملا مخلوط شوند. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد نوبت سرخ کردن فلافل می رسد.برای سرخ کردن فلافل ها باید در یک ظرف گود مقداری روغن بریزیم. توجه داشته باشید باید ظرف کوچک و گود باشد تا فلافل ها هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشند. باید اجازه دهید روغن کاملا داغ شود سپس مایه فلافل را در روغن بیندازید.مقداری از مایه فلافل را بر میداریم و مانند کوکو سیب زمینی به صورت دایره شکل حالت می دهیم. البته مانند کوکو سیب زمینی نیاز نیست آنرا تخت کنید و باید به شکل گلوله باشد. حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا فلافل ها به آرامی مغز پخت شوند.پس از اینکه فلافل ها را سرخ کردیم آنها را در یک ظرف می چینیم. در کنار فلافل می توانید مقداری سیب زمین هم سرخ کنید. بهتر است فلافل را به صورت ساندویچی به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و … سرو نمایید.

فلافل سوریة

Image result for ‫فلافل‬‎

فلافل طرز تهیه

توجه داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ در مایه فلافل اختیاری است. اضافه کردن تخم مرغ باعث می شود مواد به خوبی به همدیگر بچسبند. نکته دیگر این است که اضافه کردن تخم مرغ باعث پفکی تر شدن فلافل می شود.برای خیس کردن نخود به صورت عادی ۶ ساعت نیاز است. البته اگر وقت زیادی نداشته باشید می توانید با یک ترفند زمان خیس خوردن نخودها را نصف کنید. برای این منظور مقداری نمک به نخودهای در حال خیس خوردن اضافه کنید. با این کار فقط ۳ ساعت زمان برای خیساندن نخودها نیاز است.

طرز تهیه فلافل اهوازی و لبنانی

  • الهه موسوی

قیمه نثار قزوین رستوران

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۱۳ ب.ظ

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

Image result for ‫قیمه نثار‬‎

قیمه نثار یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی شهر قزوین است که به دلیل طعم خوبش در سراسر کشورمان فراگیر شده است. این غذا با مخلفات زیادی از جمله خلال پسته و خلال بادام طبخ می شود و یک غذای گران قیمت محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر قیمه نثار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه قیمه نثار در ادامه با ما همراه باشید.


قیمه نثار قزوینی

مواد لازم قیمه نثار
گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
زرشک ۱۰۰ گرم
خلال پسته و بادام ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۳ عدد
زردچوبه به اندازه لازم
نمک به اندازه لازم

قیمه نثار قزوین رستوران

Image result for ‫قیمه نثار‬‎

قیمه نثار خانم گل آور

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می خیسانیم تا نرم شود ، سپس آنرا با مقداری آب و نمک در یک قابلمه می ریزیم و می جوشانیم. زمانی که دانه های برنج نرم شدند و مغزشان سفت بود برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن می ریزیم.و ته دیگ را به دلخواه نان یا سیب زمینی قرار می دهیم سپس برنج را اضافه می کنیم. چند قاشق آب و روغن روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم برنج دم بکشد. در مرحله بعدی پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.و با مقداری روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند. وقتی پیاز طلایی شد مقداری زرچوبه به آن اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. در مرحله بعد گوشت را خرد می کنیم و به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم.پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم ، کمی مواد را تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی ، چوب های دارچین را داخل قابلمه می اندازیم.

قیمه نثار خانم صرافها

Image result for ‫قیمه نثار‬‎

قیمه نثار با مرغ

زعفران دم کرده را همراه با ۲ لیوان آب به گوشت اضافه می کنیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم گوشت بپزد و نرم شود. وقتی گوشت به طور کامل پخت ، نمک را اضافه می کنیم. اگر نمک را زود اضافه کنیم باعث دیر پز شدن گوشت می شود.در یک تابه مناسب زرشک ، خلال پسته و خلال بادام را با کمی روغن تفت می دهیم سپس پودر قند را به آنها اضافه و مواد را زیر و رو می کنیم تا یکدست شوند. سپس مخلوط خلال پسته و بادام را کنار می گذاریم تا برای تزیین قیمه نثار از آن استفاده کنیم.پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه برنج دم کشید مقداری از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. برنج سفید را در دیس می ریزیم و روی برنج را با برنج زعفرانی ، گوشت و مخلوط خلال پسته و بادام تزیین می کنیم.

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

  • الهه موسوی

بنیامین بهادری و دخترش

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۰۳ ب.ظ

بنیامین بهادری و دخترش بارانا

Image result for ‫بنیامین بهادری‬‎

بنیامین بهادری و دخترش

بنیامین بهادری,عکس بنیامین بهادری,همسر بنیامین بهادری,اینستاگرام بنیامین بهادری,فیسبوک بنیامین بهادری

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

Related image

بنیامین بهادری و دخترش بارانا

Image result for ‫بنیامین بهادری و دخترش‬‎

بنیامین بهادری و دخترش و همسرش

Image result for ‫بنیامین بهادری و دخترش‬‎

بنیامین بهادری و دخترش بارانا

  • الهه موسوی

عکس نوشته عاشقانه

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۳۳ ب.ظ

عکس نوشته عاشقانه و غمگین

عکس نوشته

عکس نوشته

عکس نوشته های زیبا

سلام من
به آن پرنده سپیده و شادمان
که در سپیده با نسیم
ترانه ساز می شود
صبح زیبات بخیر

 

عکس نوشته های زیبا

عکس نوشته عاشقانه

عکس نوشته های زیبا

عکس نوشته زیبا

 جملات زیبا

عکس نوشته دلتنگی

عکس نوشته های زیبا

عکس نوشته تیکه دار

 عکس نوشته های زیبا

عکس نوشته غمگین

عکس نوشته جالب

عکس نوشته خدا

عکس نوشته جالب

عکس نوشته های خاص

عکس نوشته جالب

عکس نوشته تولدم مبارک

عکس نوشته جالب

عکس نوشته تنهایی

 عکس نوشته جالب

عکس نوشته عاشقانه خاص

عکس نوشته جالب

عکس نوشته عاشقانه و غمگین

  • الهه موسوی

عکس عاشقانه متن دار

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۵۷ ب.ظ

عکس عاشقانه متن دار

پروفایل عاشقانه دونفره , عکس پروفایل عاشقانه تلگرام

تورا دوست دارم

بدون آن که علتش را بدانم

محبتی که علت داشته باشد

یا احترام است یا ریا …

تصاویر عاشقانه جدید, عکس عاشقانه , عکس عاشقانه با متن

 

تصاویر عاشقانه جدید, عکس عاشقانه , عکس عاشقانه با متن

عکس عاشقانه

تصاویر عاشقانه جدید, عکس عاشقانه , عکس عاشقانه با متن

شعر عاشقانه کوتاه

تصاویر عاشقانه جدید, عکس عاشقانه , عکس عاشقانه با متن

عکس عاشقانه دو نفره

عکس عاشقانه,عکس عاشقانه جدید,عکس عاشقانه غمگین

کی می رسد آن صبح

که من صدایت بزنم

تو بگویی جانا

عکس عاشقانه جدید,عکس عاشقانه,عکس عاشقانه دو نفره

عکس عاشقانه بدون متن

عکس عاشقانه,عکس عاشقانه با متن,عکس عاشقانه زیبا

عکس عاشقانه برای پروفایل

پروفایل عاشقانه دونفره , عکس پروفایل عاشقانه تلگرام

عکس عاشقانه غمگین

پروفایل عاشقانه دونفره , عکس پروفایل عاشقانه تلگرام

عکس عاشقانه کارتونی

پروفایل عاشقانه دونفره , عکس پروفایل عاشقانه تلگرام

عکس عاشقانه بوسه

عکس عاشقانه برای پروفایل , متن پروفایل عاشقانه

عکس عاشقانه دختر و پسر

عکس پروفایل عاشقانه , عکس پروفایل عاشقانه دونفره

عکس عاشقانه متن دار

عاشقانه

عکس عاشقانه خفن

عکس عاشقانه برای پروفایل , متن پروفایل عاشقانه

عکس عاشقانه دونفره خفن

عکس عاشقانه برای پروفایل , متن پروفایل عاشقانه

عکس عاشقانه دونفره جدید

ع ا ش ق ا ن ه

عکس عاشقانه متن دار

  • الهه موسوی

عکس پروفایل

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۱۴ ب.ظ

عکس پروفایل دخترونه غمگین

 
عکس تیکه دار خفن

زندگی شبیه شعریست

قافیه هایش با من ،  ” تو ” فقط همیشه ردیف باش !

عکس پروفایل خاص


عکس پروفایل

عکس پروفایل خاص

عکس پروفایل دخترونه

عکس نوشته تیکه دار سنگین , عکس تیکه دار پروفایل خفن

عکس پروفایل عاشقانه

عکس تیکه دار , عکس پروفایل تیکه دار سنگین

عکس پروفایل تیکه دار سنگین

عکس نوشته تیکه دار , عکس پروفایل تیکه دار دخترونه

عکس پروفایل خاص

عکس تیکه دار جدید , عکس نوشته پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل غمگین

عکس نوشته تیکه دار , عکس پروفایل تیکه دار دخترونه

عکس پروفایل عارفانه

عکس نوشته تیکه دار خفن , عکس پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل شهریوری

عکس تیکه های خاص , عکس پروفایل تیکه دار خفن

عکس پروفایل

عکس نوشته تیکه دار خفن , عکس پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل خاص

عکس تیکه های خاص , عکس پروفایل تیکه دار خفن

عکس پروفایل شاد

عکس نوشته تیکه دار خفن , عکس پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل دخترونه

عکس تیکه های خاص , عکس پروفایل تیکه دار خفن

عکس پروفایل دخترونه شیک

عکس نوشته تیکه دار خفن , عکس پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل دخترونه فانتزی

عکس تیکه های خاص , عکس پروفایل تیکه دار خفن

عکس پروفایل دخترونه خاص

عکس نیش دار , عکس پروفایل تیکه دار زخمی

عکس پروفایل دخترونه غمگین

عکس نوشته تیکه دار خفن , عکس پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل دخترونه شاد

عکس نیش دار , عکس پروفایل تیکه دار زخمی

عکس پروفایل دخترونه اسپرت

عکس نوشته تیکه دار خفن , عکس پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل دخترونه جدید

عکس نیش دار , عکس پروفایل تیکه دار زخمی

عکس پروفایل دخترونه لاکچری

عکس نوشته تیکه دار خفن , عکس پروفایل تیکه دار

عکس پروفایل دخترونه غمگین

  • الهه موسوی

رژیم لاغری

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۲۵ ب.ظ

رژیم لاغری

رژیم “لاغری سریع” و موثر همیشه مثل یک برنامه غذایی که از طرف یک متخصص تغذیه دریافت می کنید نیست چرا که در ادامه این بخش از تناسب اندام با رژیم هایی باورنکردنی و البته موثر آشنا می شوید که در نوع خود بی نظیر هستند.لاغری سریعیکی از مشهورترین سایت های خبری دنیا شگفت انگیزترین رژیم ها برای کاهش وزن را مورد بررسی قرار داده است. جست و جویی که مشخص نموده انسان برای کاهش وزن و لاغر شدن کارهای بسیاری انجام داده است.از جمله معمول ترین رژیم ها در دهه 1820 رژیم سرکه بوده است .

رژیم لاغری سریع

رژیم سرکه شامل سرکه و آب و تخم مرغ نپخته در چای انداخته مصرف میشود.امروزه نیز از رژیم سرکه استفاده می شود اما ساختار و ترکیبی متفاوت دارد و از تخم مرغ خام همراه چای استفاده نمی شود زیرا برای بدن مضر می باشد و طبق گفته ها در سایت بازفید شاعر مشهور انگلیسی لرد بایرن به دلیل مصرف رژیم غذایی سرکه جان خود را باخته است.

 

رژیم سرکه  

رژیم لاغری سه روزه

از جمله رژیم های غذایی انزجار آور در سال 1903 رژیم غذایی بود که باید هر لقمه از غذا را 32 مرتبه جویده سپس باقی مانده ی آنچه در دهان دارید در ظرف برگردانید، اما اجرای رژیم غذایی ذکر شده در یک میهمانی رسمی و یا حتی دوستانه و غیر رسمی صورتی ناخوش دارد.طبق گفته محققین 1 غذای نرم را 10 مرتبه باید بجویم و غذای سفت سی مرتبه جویده شود، حتی اگر چنین رژیم غذایی را هم بگیریم در مورد خالی کردن غذای جویده شده به داخل ظرف باید مذاکره نمود. یک رژیم غذایی عالی 17 سال بعد وارد غذای لاغری شد.در آن زمان ادعا میشد بین اشتها و ماده ای به نام نیکوتین که در داخل سیگار وجود دارد رابطه مستقیم وجود دارد، این رژیم بدین شرح است هرگاه تمایل به خوردن غذا داشتید یک نخ سیگار دود کنید اما امروزه استفاده از چنین رژیمی مورد تردید کامل قرار دارد.

جویدن غذا

رژیم لاغری دکتر کرمانی

با گذشت سالها مردم برای کاهش وزن کار های دیوانه وار و عجیب تری انجام می دادند. طوری که در دهه 1950 به مردم برای اصلاح اوضاع توصیه می شد یک بچه کرم بخورند تا از مواد غذایی که می خورند تغذیه کرده و رشد کند و از چاقی جلوگیری کند.از جمله رژیم های به ظاهر منطقی و علمی در سال 1950 بدین گونه بود که یک نان یک سبزی و یک میوه و یک تکه گوشت گوشت خورده و سپس هورمون HCG را به بدن خود تزریق کنید ولی استفاده از این رژیم مشکل دارد چرا که نباید برای لاغری از داروی خارجی استفاده کنیم که امروزه در مورد قرص های لاغری نیز نکته گوشزد می شود.رژیم های لاغری معمول در دهه 1990 رژیم غذایی نوزاد که بسیار کم حجم و پرکالری به مردم توصیه می شد این رژیم غذایی علاوه بر کاهش وزن باعث یادآوری خاطرات کودکی شده و نوستالژیک نیز میباشد.از جمله رژیم های عجیب دیگری که در سال 2000 وارد فضای لاغری شد استفاده روزانه بیشتر از 5 گلوله پنبه حاوی آب لیمو بود. چنین رژیمی باعث پر شدن معده و کاهش وزن می شود اما این رژیم مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.رژیم غذایی در سال 2010 در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند. در نهایت این مشابه بودن مواد غذایی سبب کاهش وزن می شود.اما این نکته را فراموش نکنید که این رژیم های دیوانه وار بیش از اینکه مفید باشند مضر هستند و مواد غذایی که بدن احتیاج دارد را به صورت کامل نمی رسانند.باید بدانیم برای بشر هیچ چیز مهمتر از سلامتی نیست بنابراین رژیم هایی را بگیرید که آسیبی به سلامتی تان نرساند.

رژیم لاغری

  • الهه موسوی

لاغری سریع

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۳۵ ب.ظ

لاغری سریع

امروزه با رواج شهر نشینی و تغییر در سبک غذایی افراد بیشتری با معضل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند.این افراد برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام کارهای سخت زیادی انجام می دهند. در این مقاله ما شما را با راه های کاهش وزن و لاغری آشنا می کنیم.تناسب اندامکاهش وزن نیازمند زمان کافی است‎.برای لاغری و رسیدن به اندامی متناسب همه افرادی که اضافه وزن دارند کارهای سخت بسیاری انجام می دهند. اما در این مقاله به شما بهترین و مهم ترین روش های لاغری را معرفی می کنیم.نوشیدن یک لیوان آب آن هم قبل از خوردن یک وعده غذایی می تواند در مصرف کالری کمتر بسیار موثر باشد. بعضی اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه تصور می شود. بنابراین اگر قبل از غذا خوردن آب بنوشید احساس گرسنگی کمتری می کنید و در نتیجه کمتر هم می خورید. معمولا مصرف انواع چای های گیاهی ( بدون شکر) و آب های طعم دار شده از جمله گزینه های مناسب برای بیشتر مصرف کردن مایعات به ویژه آب هستند. با این مقدمه، در ادامه به بهترین و مهم ترین راه های لاغری آشنا می شویم. برای لاغری در خوردن اسنک های شبانه زیاده روی نکنید.درست بعد از خوردن شام است که معمولا بدون فکر و از سر افراط چیزی می خوریم. جلوی تلویزیون می نشینیم و بی توجه به مقدار کالری که مصرف می کنیم، فقط می خوریم. سعی کنید خوردن اسنک های بعد از شام را برای خود ممنوع کنید و یا از اسنک هایی استفاده کنید که کم کالری باشند. مثل:نصف فنجان بستنی کم چرب و یا خوردن مقداری شیرینی که تنها 100 کالری داشته باشد.

تناسب اندام

Related image


احتمالا برای تان سخت خواهد بود هنگامی که احساس گرسنگی می کنید هیچ چیزی نخورید. بیشتر افرادی که در طول روز 4 تا 5 وعده غذایی کوچک یا همان میان وعده، مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی می کنند و می توانند خیلی راحت تر وزن خود را کنترل کنند. کافی است میزان غذایی را که روزانه مصرف می کنید به وعده های کوچک تر تقسیم کنید و در ساعات مختلف روز آن ها را بخورید. سعی کنید وعده شام تان را هم زودتر بخورید. خوردن غذا در ساعات پایانی شب و قبل از رفتن به تخت خواب به هیچ عنوان توصیه نمی شود. برای لاغری در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید.ممکن است زمانی که پروتئین مصرف می کنید احساس رضایت بیشتری در مقایسه با خوردن کربوهیدرات ها داشته باشید. علاوه بر این خوردن پروتئین باعث می شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. پروتئین ها مامور حفظ و نگهداری عضلات بدن هم هستند. پس مصرف پروتئین های سالم مثل:گوشت، غذاهای دریایی، سفیده تخم مرغ، گیاه سویا، دانه های روغنی، حبوبات و ماست های کم چرب را در دستور غذایی خود قرار دهید.برای لاغری از ادویه ها کمک بگیرید.طعم دار کردن غذاها می تواند احساس سیری و خرسندی در شما ایجاد کند. غذاهای پرادویه موجب کمتر غذا خوردن شما شود. ادویه ها و فلفل ها چاشنی غذا هستند و کم کالری، پس می توانید به جای استفاده از چربی ها برای طعم دار کردن غذا از آن ها استفاده کنید.

تناسب اندام

حذف وعده صبحانه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست. بعضی از تحقیقات نشان می دهد، صبحانه نخوردن باعث می شود سخت تر وزن کم کنیم. دلیلش هم این است که وقتی صبحانه نمی خوریم در طول روز بیشتر احساس گرسنگی می کنیم و در نتیجه بیشتر هم غذا می خوریم. خوردن صبحانه ای سالم سرشار از فیبر مثل:میوه ها، خوراکی هایی که از غلات تهیه شده اند و با شیر به عنوان صبحانه مصرف می شوند و یا شیر و لبنیات کم چرب از بهترین گزینه ها هستند.برای لاغری به مرور وزن کم کنید.واقع بینانه آن است که هفته ای تقریبا 500 تا 900 گرم وزن کم کنید. همان طور که زمان می برد تا دچار اضافه وزن شوید، کاهش وزن هم نیازمند زمان کافی است. پس منتظر نتیجه یک شبه نباشید. توقع بیش از حد داشتن می تواند موجب بی انگیزگی و مایوس شدن برای ادامه راه شود. نتیجه مفید از زمانی شروع می شود که تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن تان کم شود. فقط یک بار در هفته خودتان را وزن کنید اگر انتظار دارید با بیشتر وزن کردن، بیشتر هم لاغر شوید اشتباه می کنید. هر روز خود را وزن نکنید! این نوسانات و تغییرات سطحی می تواند باعث نا امیدی و دلسردی شما شود. تنها یکبار در هفته و در یک زمان معینِ روز خود را وزن کنید، برای هربار وزن کردن از یک لباس یکسان و یک ترازوی ثابت استفاده کنید.خواب کافی در رسیدن به تناسب اندام تان موثر است.کسی که کم می خوابد، احساس بی حالی می کند و به همین دلیل سعی می کند با پرخوری این ضعف را جبران کند. 7 تا 8 ساعت خواب راحت داشته باشید و سعی کنید از نیم ساعت قبل از خواب با ابزارهایی مثل تلفن همراه، تبلت یا رایانه کار نکنید تا نور آنها مخل خواب شما نشود.چای سبز کمکی برای تناسب اندام تان است.اگر می خواهید هرچه سریع تر از شر چربی های شکمی خلاص شوید، چای سبز بنوشید. چای سبز روند متابولیسم برای سوزاندن و دفع چربی شکم را تسریع می بخشد و به این ترتیب، هیکلی زیبا را به شما تقدیم می کند.

لاغری سریع

  • الهه موسوی