دنیای نینا

خواص نارنج

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۳۱ ق.ظ

خواص نارنج

خواص نارنج , خواص نارنج در طب سنتی , خواص نارنج برای لاغری , خواص نارنج برای پوست صورت 

نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود. نارنج طبیعت سرد و خشک دارد.نارنج میوه ای ترش از خانواده ی مرکبات است و درخت نارنج که بومی آسیا و مدیترانه است به عنوان مادر مرکبات شناخته می شود و پایه بسیار خوبی برای پیوند شاخه‌ های نارنگی یا پرتقال می باشد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص نارنج پخته برای کبد و پوست و سرفه و قلب و معده در بارداری و لاغری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تاریخچه نارنج

نارنج میوه‌ای بسیار مشهور است و یک گیاه دارویی بسیار ارزشمند نیز هست. احتمالا نارنج در ابتدا از چین نشأت گرفته‌است. با این حال تا قرون وسطی نارنج میوه‌ای محبوب در بسیاری از سرزمین‌ها بوده و پزشکان عرب در خاورمیانه برای خواص دارویی آن ارزش زیادی قائل بودند. هر ۶۰ گرم یا ۱ عدد آن ۱۴ کالری انرژی دارد. که در واقع با توجه به خواص ذکرشده در بالا، از میوه‌های کم‌کالری بوده و پیشنهاد خوبی برای افزایش سطح سلامت می‌باشد.

خواص نارنج

آب نارنج تب را پایین می‌آورد. برای سردردهایی که علامت مشخصی ندارند می‌توان از آب نارنج استفاده کرد. برای جلوگیری از خونریزی بواسیر نارنج را در برنامه غذایی خود قرار دهید. کسانی که در هوای کثیف دچار خفقان می‌شوند از نارنج استفاده کنند. برای اوریون آب نارنج و سرکه با غوره را به طور مساوی مخلوط نموده و بر روی برآمدگی بمالید. بهتر است خوراک بیمار شیربرنج باشد و از غذاهای سرخ کردنی پرهیز شود. خواص ضد نفخ، ضد یبوست، ضد تهوع، ضد پیری و نشاط‌آور این میوه به اثبات رسیده است.

ویتامین‌ های نارنج

املاح و ویتامین‌های موجود در یک عدد نارنج: ویتامین آ ۱٫۲ μg ویتامین ای ۰٫۰۶ mg ویتامین ب١ ۰٫۰۲ mg ویتامین ب٢ ۰٫۰۱ mg نیاسین ۰٫۲۴ mg ویتامین ب۶ ۰٫۰۱ mg فولات ۷٫۸ μg پانتوتنیک اسید ۰٫۰۷ mg ویتامین ث ۲۱ mg سدیم ۰٫۶ mg پتاسیم ۱۱۴ mg کلسیم ۶ mg منیزیم ۶ mg فسفر ۴٫۸ mg آهن ۰٫۰۶ mg مس ۰٫۰۱ mg منگنز ۰٫۰۱ mg

خواص نارنج برای پوست چرب

یکی از فواید اصلی نارنج خاصیت انقباضی آن است. نارنج سوبم (چربی اضافی پوست) را جذب می‌کند و به تنظیم تولید روغن در پوست و آرام کردن پوست‌های چرب و بیش‌فعال و مستعد آکنه کمک می‌کند. با این حال مانند برخی داروهای شیمیایی موجود که نیازی به نسخه ندارند،‌ پوست را خشک و پوسته پوسته نمی‌کند. پوست بعد از استفاده از یک روش درمانی با ترکیب نارنج احساس توازن و شادابی می‌کند و آماده‌ی دریافت رطوبت می‌شود.

نارنج در طب سنتی چینی

در طب سنتی چینی این اعتقاد وجود دارد که نارنج به دستگاه گوارش کمک می‌کند. از آن‌جا که نارنج اشتهایتان را کور می‌کند گفته می‌شود به کاهش وزن کمک می‌کند. در صورت لزوم ممکن است گاهی اشتها را زیاد کند؛ معمولا در این صورت مصرف پوست نارنج توصیه می‌شود. این میوه برای ناراحتی معده نیز مفید است. شکوفه و روغن برگ آن نیز برای بهبود مشکلات گوارشی توصیه می‌شود. این شامل مشکلاتی از قبیل اسهال، یبوست، گاز روده، زخم روده یا خون در مدفوع است.

خواص پوست نارنج برای پوست

پوست نارنج حاوی مقدار زیادی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است که چربی پوست را حفظ می‌کنند. بنابراین برای پوست‌های چرب و خشک مناسب هستند. استفاده‌ی موضعی از پوست نارنج روی پوست، سلول‌های مرده و آلودگی را از بین می‌برد و پوست را مرطوب و پرطراوت می‌کند.

  • الهه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی