دنیای نینا

مومیایی

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۲۵ ب.ظ
  1. کیم جونگ ایل که رهبر کنونی کره شمالی می باشد گفته می شود که در کوه های پکتو (Mount Paektu) همانند یک اسطوره به دنیا آمده است. البته که مدارک روسی نشان می دهد او در سیبری متولد شده است.
  2. کیم جونگ ایل تنها ۱۵۵ سانتی متر قد داشته و او در داخل کفش خود کفی های ۱۰ سانتی متری قرار داده تا کوتاهی قد خود را جبران نماید.
  3. کیم جونگ ایل مجموعه ای از ۲۰ هزار فیلم داشته که از جمله آن ها تمامی سری های فیلم جیمز باند می باشد.
  4. کشور کره شمالی جنگل زدایی سریعی را تجربه کرده است. جنگل زدایی که یکی از بحران های زیست محیطی این کشور به شمار می رود حتی باعث شده تا لوله های توپخانه آن ها که در گذشته با درختان پنهان شده بودند نمایان گردد.
حقایقی از کره شمالی در مورد رهبران این کشور

حقایقی از کره شمالی در خصوص ویژگی های این کشور

  1. میانگین امید به زندگی در کره شمالی برای مردان ۶۱ و برای زنان ۶۶ سال می باشد.
  2. در سال ۲۰۱۰ میلادی کره شمالی با نزدیک به ۲۳ میلیون نفر جمعیت به عنوان پنجاهمین کشور پرجمعیت جهان شناخته می شد. ایالات متحده که رتبه سوم را دارد جمعیتی بیش از ۳۱۰ میلیون و چین با رتبه نخست جمعیتی بیش از ۱ میلیارد نفر را در خود جای داده اند.
  3. کره شمال دارای بزرگترین پرچم جهان بوده که در ارتفاع ۱۶۰ متری زمین نصب شده است. این پرچم وزنی در حدود ۲۷۰ کیلوگرم دارد.
  4. کره شمالی دارای ۳ پایگاه داده های اینترنتی می باشد. این در حالی است که ایالات متحده در جهان بیشترین میزان پایگاه داده را با ۴۳۹ میلیون دارد.
  5. پس از مرگ او کیم ایل سونگ رییس جمهور ابدی کشور شد.
حقایقی از کره شمالی در خصوص ویژگی های این کشور

حقایقی از کره شمالی در مورد احزاب و نیروی نظامی

  1. در کره شمالی تنها یک حزب به نام حزب کارگران وجود داشته که اعضای آن نیز می بایست همیشه نشان رهبر بزرگ خود یعنی کیم ایل سونگ را به همراه داشته باشند.
  2. کره شمالی دارای چهارمین ساختار نظامی در جهان می باشد که ۱۰ میلیون نفر فعال در آن است. به ازای هر ۲۵ شهروند این کشور یک نفر به عنوان سرباز بوده و کره شمالی بالاترین درصد پرسنل نظامی در سراسر جهان را دارد. در سال ۲۰۰۱ کره شمالی بیش از ۵ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرده که بیش از ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. این میزان برای ایالات متحده در حدود ۳٫۷ درصد است.
  3. بر اساس اطلاعات سازمان های سری ایالات متحده کره شمالی توانایی شلیک موشک به آلاسکا، هاوایی و سواحل غربی ایالات متحده را دارد. علاوه بر این کره شمالی در حال حاضر بیش از ۲٫۲ تن سلاح های زیستی و شیمیایی دارد.
  4. در مقایسه با تولید ناخالص داخلی هر شخص در کره جنوبی به میزان ۱۸ هزار دلار، این میزان در کره شمالی به اندازه هزار دلار می باشد.
حقایقی از کره شمالی در مورد احزاب و نیروی نظامی

حقایقی از کره شمالی در خصوص نیروی تسلیحاتی این کشور

  1. کیم ایل سونگ رشد کلسیم غیرقابل کنترل را درون گردن خود داشته است که همچنان نیز در بدن مومیایی شده او دیده می شود. بدن مومیایی او در نمایشگاه کاخ یادبود کومسوسان (Kumsusan) دیده می شود. از آنجا که ظاهر اینتجمع کلسیم ناخوشایند به نظر می رسید بنابراین او همیشه از پهلوی چپ عکس مس انداخت.
  2. اعتقاد بر این است که کره شمالی دارای میزان کافی معادن پلوتونیوم بوده که برای ساختن شش سلاح هسته ای کافی می باشد. این کشور در حال تبدیل شدن به یک کشور دارای سلاح هسته ای بوده و کره شمالی هسته ای می تواند یک مسابقه تسلیحاتی را در شراق آسیا ایجاد نماید.
  3. خدمت نظامی در کره شمالی اجباری بوده و می تواند یک دوره ۵ ساله در ارتش یا نیروی دریایی بوده و یا یک دوره ۳ تا ۴ ساله در نیروی هوایی باشد.
  4. میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ بزرگتر از میدان سرخ در مسکو می باشد.


  • الهه موسوی

نظرات (۱)

دنبالم کن و مطالب با ارزش رو بخون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی