دنیای نینا

خواص زردچوبه

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۳۲ ق.ظ

خواص زردچوبه

خواص زردچوبه , خواص زردچوبه با شیر , خواص زردچوبه برای پوست صورت , خواص زردچوبه و شیر 

زردچوبه یا زرچوبه ادویه ای زرد رنگ بوده و هزاران سال است که به عنوان گیاه دارویی در هند استفاده می شود.خواص زردچوبه چه از نظر سلامتی و دارویی چه از نظر زیبایی و درمان پوست و مو بسیار زیاد است و می‌توان آن را در شکل‌های مختلفی استفاده کرد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص زردچوبه تازه با شیر ناشتا و آب گرم برای پوست صورت و لاغری و کبد و تخمدان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تاریخچه زردچوبه

برخی از افراد زردچوبه را زعفران هندی یا ادویه طلائی می‌نامند. زردچوبه گیاهی است که در آسیا و آمریکای مرکزی کاشت می‌شود. پودر زردچوبه که ما در خانه به عنوان ادویه استفاده می‌کنیم در واقع پودری است که از آسیاب کردن ریشه‌های این گیاه به دست می‌آید. رنگ زردچوبه باعث شده است که در بسیاری از فرهنگ‌ها از پودر آن به عنوان رنگ استفاده کنند. زردچوبه را در نواحی مختلف به اشکال مختلف مثل پودر زردچوبه، عصاره زردچوبه، چای زردچوبه، کپسول مکمل غذایی و حتی صابون زردچوبه استفاده می‌کنند.

خواص زردچوبه برای مو

ترکیبی از پودر زردچوبه و روغن زیتون را ۲۰ دقیقه بر روی مو بمالید و سپس با آب و شامپو بشویید، این ترکیب می تواند شوره سر را درمان کند و سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

خواص کلی زردچوبه

اگر فشار خون بالایی دارید، می‌توانید زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا باعث کاهش طبیعی فشار خون می‌شود و جریان خون قلب را منظم میکند. بنابراین زردچوبه می‌تواند یک درمان طبیعی برای کنترل فشار خون بالا باشد.کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان معده درد، زخم معده، یبوست و سندرم روده تحریک پذیر مفید است، همچنین زردچوبه به بهبود هضم غذا کمک می کند.بی شک استفاده از زردچوبه از بهترین روش های طبیعی جهت درمان مشکلات شدید عادت ماهانه و سندروم پیش از قاعدگی است.

خواص چای زردچوبه

چای زردچوبه برای درمان پوکی استخوان و آرتروز مفید می باشد چای زردچوبه غنی از آنتی اکسیدان می باشد که می تواند برای پیشگیری و درمان آلزایمر مفید باشد دمنوش زردچوبه برای چیشگیری و درمان انواع سرطان ها مفید می باشد جوشانده زردچوبه می تواند باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا شود چای زردچوبه می تواند برای سم زدایی از کبد مفید باشد و به درمان کبد چرب کمک کند

زردچوبه و سرطان

کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است و محققان به این نتیجه رسیدند که این ماده بر رشد و تکثیر سلول‌ها تاثیر دارد. این تحقیقات نشان داده‌اند که کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی، کاهش رشد رگ‌های خونی در تومورهای سرطانی و جلوگیری از متاستاز (پراکنده شدن سلول‌های سرطانی در بدن) شود.مطالعات زیادی نشان دادند که کورکومین موجود در ترکیبات زردچوبه می‌‌تواند باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی در آزمایشگاه شود. این ماده در آزمایش روی حیوانات نیز رشد تومور را متوقف کرده است.

خواص زردچوبه برای کبد چرب

کورکومین موجود در زردچوبه برای سم زدایی کبد از فلزات سنگین و دارو ها مفید می باشد و علاوه بر این به درمان کبد چرب کمک می کند.

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه می‌تواند زخم را بهبود دهد. خاصیت ضدالتهابی زردچوبه می‌تواند التهاب زخم را کم کند و باعث زودتر جوش خوردن زخم شود. تحقیقات نشان داده است که این ادویه تاثیر مثبتی روی کلاژن‌ها و بافت پوست دارد. ماسک زردچوبه برای درمان جوش صورت و آکنه هم مفید است و با هدف گرفتن منافذ پوست باعث آرام شدن التهاب جوش می‌شود. این روش علاوه بر زودتر خوب شدن جوش صورت باعث می‌شود که جای آن هم روی پوست باقی نماند. ماسک زردچوبه علائم پیری زودرس را هم از بین می‌برد و از آن جلوگیری می‌کند. زردچوبه می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند.

روغن زردچوبه

روغن زردچوبه برای درمان سرطان کولون، سرطان خون و پستان، درمان گرفنگی بینی در سرماخوردگی، درمان صرع، سلامت کبد و درمان کبد چرب، جلوگیری از آرتروز و درمان افسردگی و اضطراب مفید می باشد.

ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه برای شما پوست درخشانی به همراه می‌آورد که ممکن است به دلیل از بین بردن رادیکال‌های آزاد اکسید کننده پوست باشد. خواص زردچوبه و عسل در کنار هم بسیار مفید است. می‌توانید ماسک زردچوبه و عسل و ماست یونانی را در خانه تهیه کنید و برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید تا تاثیر آن را ببینید.

  • الهه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی